Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 10 oktober 2012

Gas op de plank!

Tijdens onze vakantie in mei, kocht ik stofjes in een quiltwinkel in Ruette. Het was een deel van de serie Buttons and Blooms.
Er zat ook een panel bij. Nu zijn plaatjes altijd heel leuk, maar het is wel weer even puzzelen voor een leuke quilt. Ik heb er wat blokken bij gemaakt..
Vanaf mei was ik er dus al af en toe mee bezig.....tot eergisteren.....toen kwam er schot in het geheel....
Ineens viel het kwartje hoe ik de top ging samenstellen, en het quiltwerk, tja...met mijn nieuwe vriendin is dat zo gepiept.
De quilt is net niet een zuiver vierkant, maar dat zou je zo niet zeggen. Hij is bijna 150cm breed en wel 150 cm lang.
Het was een beetje schuiven met de blokken en spelen met de sashings. Eigenlijk is het meer opvullen van wat je tekort komt. Een beetje patch-as-you-go eigenlijk.
Mijn machine leer ik op deze manier goed kennen, en er zijn erg veel instellingsmogelijkheden....heel handig dus.
Op naar het volgende project....

5 opmerkingen:

  1. zo,dit is mijn laatste stuiptrekking van vandaag,maar wil toch nog even reageren: leuk gedaan: ben je toch een Handige Henkie vol ideeen!!
    liefs Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is mooi geworden hoor, en inderdaad zou je niet zeggen dat ie niet vierkant is.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk dat gebruik van panelen! En je hebt veel plezier van/met je nieuwe machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind dit heel lief aan doen en de stofjes passen erg goed bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen