Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 9 juni 2013

Jas met borduur

Op de website van Urban Threads stond een prachtig bewerkte jas.....en al tijden spookte dit door mijn hoofd. Ik vond het zo mooi en niet alledaags, daar ging ik ooit iets mee doen.
Sinds een half uur is mijn jas af, niet exact een kopie van de UTjas, ik heb er mijn draai aan gegeven.
Het model van de jas komt uit een supplement van Lutterloh, nummer 210 model 209. Het is eigenlijk een jasje voor amazones, maar ik vond dit model het beste passen bij dit project.
De avondzon werpt een glimp op mijn jas...Het borduurwerk is in allerlei grijstinten, de stof van de jas is een hele fijne babyribstof.
De zakkleppen en mouwranden zijn ook voorzien van een borduur. Onder de linkerzakklep heb ik een borduur van een zakhorloge gemaakt.
Het rugpand heeft een Airship Captain borduur....en een diepe stolpplooi in het onderpand.
Even het horloge van dichtbij bekeken.....
Ik vind het een geslaagde jas, zoiets vind je niet in winkels. De borduurmotieven zijn geïnspireerd op het Steampunkthema, een fantasiewereld die mij prikkelt.....

9 opmerkingen:

  1. Wauw, wat een mooie jas is dit geworden. Het model van de jas en de borduursels passen erg goed bij elkaar.

    Groeten Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi model! Komt er nog een foto dat je het jasje aan hebt??

    groetjes, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. http://www.marktplaats.nl/a/antiek-en-kunst/antiek-kleding-en-accessoires/m686150626-15-euro-aanbieding-vintage-bustier-standaard-linda.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr

    BeantwoordenVerwijderen
  4. prachtig geworden, mooie stof, en de kleur van de borduursels passen er goed bij

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is een heel mooi model jas, en inderdaad passen de borduursels daar heel erg goed bij. Vind ook de kleuren van je garen erg mooi gekozen. Hier ga je heel veel plezier van hebben.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ben er even stil van, wat is dat mooi geworden zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super zeg! wat een mooie borduurtjes heb je op je jas gemaakt, wel een heel werk, maar je hebt nu wel iets heel unieks. prachtig!

    groetjes WIlja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hi Yvonne, gisteravond zag ik die advertentie op marktplaats, maar daarna lukte het niet om een tekstje erbij te plaatsen. Ik dacht dat je misschien wel interesse zou hebben. Nu is die standaard al gereserveerd, helaas.
    Groetje, Francis

    BeantwoordenVerwijderen
  9. That looks great! Congratulations! Monika

    BeantwoordenVerwijderen