Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 30 maart 2014

Eerste werkjes....

Het begon met het kiezen van een jellyroll, want nu moest er toch eens een mooie machinehoes gemaakt worden. Dat was ik al heel lang van plan, maar eer het zover was....ruilde ik mijn machine weer in voor een andere....
Maar deze machine is echt een topper, waar ik vele jaren op hoop te naaien en borduren.
Dus snel aan de slag! Omdat ik op de B880 ook doorlopende borduurmotieven kan maken, was dat een mooi gelegenheid om dat te gebruiken.
Ook de BSR-functie even getest en dat werkt ook prima. Het maken van de doorlopende geborduurde rand was een makkie.
Natuurlijk ook een monogram en de datum van aankoop van de machine. Zo kan ik nooit meer vergeten wanneer dat precies was.
De voor -en achterkant zijn gemaakt van de jellyroll en ook opgesierd met een mooi motief.
Inmiddels heb ik ook een shirt gemaakt...
en een jurk....
Het model komt uit de Burda van maart....en het lijkt net een top en een rok....door het bloemmotief is het op de foto bijna niet te zien....
...dus heb ik mijn er even onder gehouden.....Het is een heerlijke voorjaarsjurk geworden..nu nog wat warmer en zonniger...want vandaag viel het toch wat tegen.
Op naar het volgende project!

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke dingen heb je gemaakt!
    Erg leuk die machinehoes. Leuke stofjes heb je gebruikt voor het shirt en de jurk.
    Nou maar hopen dat je machine niet te hard is geschrokken dat hij meteen zo hard moet werken :-) :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zo, de eerste meters zijn gemaakt!! Leuk die hoes van een prachtige blauwe jelly rol, wow!
    Shirt en jurk kun je vast wel aan deze week: zien er gaaf uit. Dat van de jurk, heet dat geen pemplum of zoiets????
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo, je gaat gelijk als een speer met je machine! Genieten!

    BeantwoordenVerwijderen