Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 31 augustus 2009

New York Beauty

Gisteren heb ik de quilt voor Hilde afgemaakt. Het is een New York Beauty, met een rand van bloemen en blaadjes. Ze heeft me de vrije hand gegeven..dus ik mag me helemaal uitleven met mijn Aurora! Zo'n ''verse'' quilt heeft ook een grote aantrekkingskracht op Latif, die er al een klein dutje op heeft gedaan....Zou hij nieuwe stof ook zo lekker vinden ruiken?
Dit is de linkerbovenhoek. Ik vind het leuk dat de hoeken van de applicatierand niet doorlopen. Het geeft een goed tegenwicht aan de ronde vormen van de NYB blokken.

Op het eerste gezicht zou je denken dat alle NYB blokken verschillend zijn. Dat is niet zo, maar door het spelen met kleur en stof krijg je dit effect wel. Het is een echte scrapquilt. De quilt is ongeveer 2 meter lang, en 1,5 meter breed. Best wel een lap hoor..onder je machine. Maar met een beetje goede voorbereiding is het goed te doen.


Juist omdat de blokken allemaal anders ogen, mag het quiltwerk ook afwisselen.
Ook de garens zijn heel mooi...het is een garen voor de borduurmachine, van het merk Raiman. Hilde had me een box vol gegeven, met o.a. kleurverloopgaren.


En zo is het dan geworden...
De quilt heeft de volgende titel gekregen:
Weak in the Presence of Beauty....




10 opmerkingen:

  1. Wauw wat mooi!! Een waar kunstwerk ontstaan door beide dames.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. bedankt hoor , je hebt prachtig werk verricht
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

    hilde belgium

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is dit mooi gemaakt zeg! Heel erg leuk!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt echt eer van je werk Yvonne, want wat is íe mooi geowrden! Beviel het garen ook goed?

    Groetjes, Leintje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig geworden. Ja zo'n Bernientje kan toch best wel veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw je hebt jezelf weer eens overtroffen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden Yvonne. Je moet onderhand wel van die krachtpatser armpjes hebben door al die grote quilts die je onder je Aurora doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Yvonne, pragtige kleure in jou quilt!

    BeantwoordenVerwijderen