Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 9 januari 2011

Hamsteren??

Er zijn van die momenten, dan ben ik net rupsje-nooit-genoeg....Via het forum van Sancho kwam ik op een website voor fournituren...tegen groothandelsprijzen. Het begon eigenlijk allemaal zo: ik wil graag een rokje maken met een deelbare rits. Dus afgelopen dinsdag naar de markt getogen in Culemborg. En een rits gekocht: 6 euro voor een deelbare rits van 60 cm lengte...eigenlijk best een aardig bedrag....Eenmaal thuis toch nog eens goed de website van de groothandel bekeken en een forse bestelling gedaan. Tja, soms moet je ''groot'' denken! Vrijdagmorgen kwam het ''pakketje'', 2 flinke dozen vol!!
En dit zat er allemaal in: 300 blinde ritsen....dus ik grijp niet meer mis!

Deelbare ritsen in allerlei kleuren en diverse lengtes....in totaal 200 stuks. En ook nog zakjes met broek-en rokritsen...ook diverse lengtes en kleuren. Kijk..de prijzen waren dusdanig laag dat je geen voorkeur kunt opgeven..het is eigenlijk een partijtje wat je koopt.



Kokers met knopen, 100 kokers met ieder 50 knopen. Er is eigenlijk maar 1 knoop die ik niet leuk vindt....Het was een enorme gok, want je kunt de knopen niet zelf kiezen. Maar ik ben best een beetje stoer, dus durf de gok wel aan.



En verder nog: zwart en wit lockgaren, zwart en wit machinegaren, klosjes garen in 200 en 500 meter [diverse kleuren], machinenaalden [ook diverse soorten zoals jeans en stretchnaalden] en heel wat pakjes vlieseline. Ik hoop hier heel erg lang mee vooruit te kunnen....en hoef dus niet meer voor iedere rits naar de markt. Het scheelt weer een autoritje en tijd.
Jullie snappen wel wat ik komende week ga doen....;-)))).


16 opmerkingen:

  1. Jemig, ik dacht even, die gaat een winkeltje beginnen! Veel plezier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw jij kunt een heel eind vooruit!! Zou ik mogen vragen welke website dat is? Daar zou ik ook weleens rond willen neuzen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wie dit leest, kan een bestelling plaatsen........;;))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo Yvonne, je hebt nog meer dan mijn naaijuf.
    Voorlopig hoef jij niets meer te kopen. Ik snap dat je met goedkope prijsjes erg hebberig gaat worden.
    Heel veel plezier met je nieuwe aankopen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou,nou jij kan voorlopig lekker vooruit!!!
    Wat een voorraad je kan zelf op de markt gaan staan (ha,ha). Maar je hebt groot gelijk als je veel kleding maakt is het prettig om uit je eigen voorraad te werken en niet voor elk dingentje naar de markt te moeten rijden!!

    Veel plezier en naaiplezier!!!!
    Groetjes Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  6. nee, misgrijpen zit er bijna niet bij. Dat is ook wel een prettig gevoel lijkt mij.
    veel plezier met je aankopen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie voorraad fournituren heb je gekocht! Daar kun je een hele tijd mee vooruit!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Tjeetje, ik ben diep onder de indruk. Weet je zeker dat je het allemaal voor jezelf houdt?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Tjeeeeetje, jij durft,
    Maar je hebt nu echt 'handige ' spullen..
    Je redt het wel tot je pensioen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Het is al leuk om het alleen maar te hebben.
    Veel plezier ermee.
    Groetjes Mascha

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jeetje.....ik kijk mijn ogen uit!
    Als je het niet kunt bergen je weet mijn adres Haha

    BeantwoordenVerwijderen
  12. de komenden weken!? zo te zien kan je de komende jaren nog wel vooruit haha. bij welke website heb je besteld?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Jij komt in ieder geval niet zonder te zitten de komende jaren!Mooie voorraad!

    Heel handig als je niet eerst op zoek moet naar de bijpassende materialen!

    Ik heb ook altijd van alles liggen!

    Fijn weekend, groetjes Thea♥

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik dacht even dat je voor jezelf begon......
    maar in iedergeval heb je gelijk....je grijpt niet gauw mis......voorlopig!!!!!
    want met jouw snelheid, is die doos zo weer leeg!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hoi hoi,
    Leuk blog heb je, staan echt super leuke dingen op, dan krijg ik weer volop inspiratie. Mag ik misschien vragen waar je de kokers knopen gekocht hebt? Ik ben er al een tijd naar op zoek en deze zien er echt super uit. Groetjes, Astrid avdgriek@kpnmail.nl

    BeantwoordenVerwijderen