Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



donderdag 14 februari 2013

Huispak....

....of is campingsmoking een betere naam????
Het lijkt me wel eens lekker, zo'n zacht pak, wat losjes om je lijf zit....Toch een week of wat geleden maar eens stof voor gekocht. Het is nicky-velours geworden, zwart en een soort turquoise.
Het pak is af, en eerlijk gezegd weet ik niet of ik me er prettig in zal voelen...Het voelt aan als een soort verdedelde pyama.
Helaas kan ik bij Shirley de broek niet aan doen, maar ik heb hem er voor de foto even op vastgespeld.
Het vest heeft deelnaden en is licht getailleerd. De capuchon heeft ook de turquoise velours, steekt mooi af tegen het zwart.
De achterkant mag ook gezien worden. Al met al is het wel heel netjes gelukt allemaal...In ieder geval is het op dit moment wel koud genoeg om je in zo'n pak op de bank te nestelen.....
Het patroon komt uit Lutterlohsupplement 283, model 178.

11 opmerkingen:

  1. Yvone lekker in weg kruipen op de bank thuis, waarom niet als het maar lekker zit toch.................liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. o heerlijk zo'n pak, als ik niet weg hoef, loop ik elke morgen eerst een uurtje in mijn velours huispak.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er zeker mooi uit zo met dat turquoise en zwart, en ook weer netjes gemaakt hoor. Zou ik ook nog wel eens willen maken, maar dan moet ik toch eerst beter kunnen tekenen (hihi)de rest lukt wel. Gewoon lekker aan doen in huis, lekker genieten.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, wat een plaatje. Dit is een huispak waarin je gezien mag worden. De kleurcombinatie is erg leuk.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. meid, prachtig toch!! En dat zit zoooo lekker: elke avond zit ik hier in mijn huispak, hoor, echt al jaren!!!
    probeer maar eens, ben je zo 'om'!!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi geworden! Niks zit zo heerlijk 's avonds als een huispak. Ik heb er een paar van fleece gemaakt. Had een nicky pak maar op de een of andere manier 'stroopten' de lagen stof over elkaar. Waarschijnlijk door de vleug.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Niks zo lekker in koude dagen in een warm huispak, ik vind hem prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Niks zo lekker in koude dagen in een warm huispak, ik vind hem prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er mooi uit! Als ik je was zou ik me er lekker in hijsen. Lekker op de bank.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk huispak heb je gemaakt!
    Mooie kleurencombinatie.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen