Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 2 april 2013

Paa[r]sdagen....

Een record gebroken: het waren de koudste Paasdagen sinds 50 jaar....
Omdat het binnen beter toeven was, heb ik maar een quilt gemaakt....een meisje moet toch wat?
Er lag hier een prachtige jellyroll te smachten. Een prachtige Hoffman-batikrol, in mijn favoriete kleur paars.
En dat paars moet je niet al te letterlijk nemen, want de kleuren gaan van lichtrose naar donkerpaars met allerlei tinten ertussen. Voor het contrast had ik nog een mooie zwarte batik met een soort bamboe-design.
Kortom, tijd voor meters maken, strijken, snijden, weer meters maken, strijken, snijden en dat zo nog een paar maal.
Het heeft deze top opgeleverd:
een echte bedquilt!! De quilt meet 80x92 inches...Helaas past hij niet op de foto. Het waait nogal, en dit was de beste foto.
Het patroon is heel erg simpel.....En als je hier klikt dan wordt het helemaal duidelijk! Bekijk het filmpje op je gemak, en voor je het weet maak je ook zo'n leuke top.
Vooruit dan, nog een close-upje...
Van deze kleuren wordt ik zooooooo blij!!
De top gaat even op de stapel, bij de andere tops. Ik weet het, op deze manier wordt de stapel met tops nooit minder......Ach, er zijn ergere dingen!

14 opmerkingen:

  1. *P*R*A*C*H*T*I*G* Geweldige kleurkeuze, bedankt voor het delen van de link. Altijd leuk een tutorial film

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie top, de kleuren knallen van het scherm. Het lijkt net alsof er een golfbeweging in zit, grappig.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh jee, dat was een Turbo Paa(r)s!!! Wat doe je dat toch snel...:)
    wel gave kleuren, en quilten??? Hoeveel liggen er nu..........grijns!!
    en meteen weer een flinke maat, maar dat is helemaal 'quiltfans'!
    trouwens, wij die nooit onder een quilt sliepen: te warm, slapen bijna de hele winter al wel onder een quilt!! Kun je nagaan wat een winter het was....is.......was......:(
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad een geweldige kleur. het is ook weer een heel mooi geheel.Op naar de volgende?

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben hier helemaal weg van.Wat een prachtige kleuren en ook nog batik.mooi mooi mooi.
    En ik ben ook erg onder de indruk van jouw tempo,pffffff ik ben zo snel niet .

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi! En wat snel gedaan! Knap van je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Echt heel bijzonder effect zo! Ik ga even naar het filmpje kijken, wie weet... hoewel ik ook al van alles heb liggen dat eigenlijk eerst af moet. Wat is dat toch, dat iets maken leuker is dan het afmaken!
    Groetjes, Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super top. Misschien een top bij iemand anders laten om te quilten?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Echt niet! Quilten vind ik zelf veel te leuk om te doen.....;-).

      Verwijderen
  9. Schitterende top. Was jij je stoffen of ga je direct aan de slag met de jelly rol?

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Neeltje, ik ben ietwat eigenwijs, dus ik was mijn stoffen niet voor. Als een quilt gewassen wordt, en die kans heeft om af te geven [ rood en paars], dan doe ik colorcatchdoekjes erbij. Het helpt enorm tegen doorlopen van de stoffen.

      Verwijderen
    2. Goed idee. Dat ga ik ook eens proberen. Ik ben altijd aan het stoeien met de voorwassen en het rafelen van de stoffen.

      Verwijderen