Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 9 maart 2010

Wie de sok past....

...trekke hem aan! Zoals jullie zien is mijn allereerste sok een feit. Ik snap nu eindelijk het geheim van het breien van de grote en kleine hiel, en het maken van de spie. Ook de mindering voor de tenen is goed gelukt, en niet geheel onbelangrijk...de sok past! De boord lijkt erg smal, maar is superelastisch door 2 steken recht en 2 steken averecht.
Nu snel zorgen dat de andere sok ook gebreid wordt, want aan één sok heb je erg weinig. Ik ben trots op mezelf, en heb het idee dat mijn oma over mijn schouder meekijkt...en stilletjes ook trots is. Mijn oma was de sokkenbreister van de familie. Mijn moeder kan ook sokken breien, maar doet dat niet meer...Nu ben ik dus weer de familie-sokkenbreister....Zo gaat het stokje weer door op de volgende generatie....

4 opmerkingen:

  1. nou, yvon, ik vind het superknap!!
    mij krijg je er niet aan........

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk! jij bent ook van alle markten thuis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk effect heeft die sokkenwol! Is het toch een ronde teen geworden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het ook super knap hoor, mijn complimenten. Mij zal dat echt nooit gaan lukken!

    BeantwoordenVerwijderen