Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



woensdag 20 juni 2012

82 pinwheeltop

Het duurt even, maar dan heb je wat......
Vera heeft enorm haar dienst bewezen, zonder tegensputteren heeft ze meegeholpen om van alle driehoekjes mooie pinwheelblokjes te maken. Het zijn er 82, en er gaat veel meer tijd in zitten dan ik van tevoren had gedacht. Ondertussen kun je dan mooi nadenken hoe het dan allemaal weer aan elkaar gezet wordt. Eerst dacht ik om ze gewoon tot een vierkant aan elkaar te leggen...beetje simpel. Toen bedacht ik dat ze ook op de punt kunnen, dan wordt de top gelijk weer iets groter...maar ja, zo zijn de sterren ook al gedaan. Uiteindelijk is het dit geworden....met de witte stof ertussen, geeft ook wat rust...en een beter formaat.
De top is nu 64,5 x 85,5 cm. Natuurlijk nog steeds veel te klein...maar dit is alvast een mooi middenstuk voor een 1persoonsbedquilt. Ik ga eerst verder met een goed ontwerp in EQ7. Het gaat eerst een poosje de kast in.

4 opmerkingen:

  1. Vera heeft haar werk goed gedaan
    Wat naait dat fijn hé zo'n oud machientje
    Het ziet er al erg leuk uit zo
    Veel succes verder
    Groetjes Gea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met je oude machientje genaaid, goed gelukt dan hoor, ziet er leuk uit. Maar het worden toch niet allemaal grote quilts of wel????......gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is nu al een mooie quilt! Mooie kleuren heb je gebruikt.

    Fijn dat Vera zo goed meewerkt :-)

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ja, asdat je hier wel ff iets bij wil fabrieken, tis veuls te klein voor Huize M.!!!
    fijn weekend, liefs, mij

    BeantwoordenVerwijderen