Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 2 november 2012

Jaarlijkse regiodag quiltersgilde

Gisteren was het weer zover: de jaarlijkse regiodag van het Quiltersgilde afdeling Rivierenland. Samen met nog 101 andere quiltdames hadden we een gezellige dag. We begonnen al goed: koffie met appeltaart, heerlijk!
Onze regio vierde het 20-jarig jubileum...Dat betekende ook een bijzondere workshop: we gingen een hoedje maken.
Schattig toch? Het is een speldenkussentje.
Nog voor de lunch was er show and tell, en er waren weel heel wat prachtige quilts te bewonderen.
Ondertussen konden we ook de uitgenodigde winkels met een bezoekje vereren. Ik vond het heel leuk dat ''mijn'' naaimachine dealer ook van de partij was. Hij had o.a. de Bernina 750QE bij zich. Zo kon ik mijn nieuwe machine aan mijn quiltvriendinnen laten zien en ze mochten ook een stukje naaien op de machine.
Natuurlijk heb ik ook lapjes gekocht:
een jellyroll van Hofmanbatiks in mijn lievelingskleur paars en lila, een prachtige stapeltje van 6 fat quarters van Japanse-achtige stofjes en 2 lapjes lichtblauw. Die passen weer goed bij lapjes die ik hier nog in de mand heb.
Na de lunch kregen we een prachtige ''show'' van Wil Gorter. Zij heeft een hoedenmuseum in Andijk [Noord-Holland] en had flink wat hoedjes meegenomen. Op humoristische wijze vertelde ze over de hoedjes, mutsen en andere hoofddeksels. Afgewisseld met liedjes en spreekwoorden over hoedjes en mutsen wist ze toch ruim 1,5 uur vol te kletsen.
Kortom, een geslaagde dag!! Wil en Cuny, bedankt voor de organisatie en tot volgend jaar.

5 opmerkingen:

  1. 't Was weer leuk, vooral de hoedenmevrouw.
    Nog bedankt voor je mooie red hat lady!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie lapjes gekocht! Ik ben benieuwd wat je ervan gaat maken! Zo'n jellyrol met die smalle stroken geeft wel mogelijkheden..
    Groetjes, Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mooie lapjes heb je weer aangeschaft, en dat speldenhoedje is ook heel erg leuk geworden.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Yvonne,
    bedankt voor je bezoek op mijn blog.
    Je speldenhoedje is erg mooi.. Prima gemaakt.

    Wens je een mooi avond
    Groetjes
    Swaani

    BeantwoordenVerwijderen