Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 1 oktober 2013

Redders in nood!

Wat er vooraf ging:
afgelopen zaterdag waren Rob en ik bij Naaimachinehandel van Huissteden in Nieuwegein. Ik wilde een voetje toevoegen aan mijn assortiment. Om precies te zijn: voet 7, de doorslagvoet.
Gelukkig was de voet op voorraad, dus hup...betalen en de tas in. Op dat moment was het niet druk in de winkel, dus even staan kletsen met Gerrit en Ria.
Op een gegeven moment kwam het gesprek op het spoelhuis van de Bernina 750, de machine die ik heb.
Het blijkt dat er een aantal machines zijn met een haperend spoelhuis. Ik prees mij toen gelukkig dat mijn machine het prima doet.
Had ik natuurlijk noooooit moeten zeggen! Maar dat wist ik toen nog niet......

Zondagmiddag: ik wilde graag een jasje van de nodige borduursels voorzien, en begon vol goede moed met een borduur op het achterpand....een flink formaat...
Na een steek of 2000 hoorde ik een piepend geluid uit het spoelhuis komen...klonk niet goed.
Machine stop gezet, borduurring eraf...en jahoor, een flinke dot garen onder het werk. Dus ook het spoelhuis moest eruit...en dat lukte niet meer! Om een lang verhaal kort te maken: gistermiddag is mijn Bernina opgenomen in het hospitaal.
Vermoedelijk heeft mijn machine ook zo'n haperend spoelhuis, en gaat er waarschijnlijk een nieuwe in. Omdat mijn machine nu toch bij Gerrit is, wordt er gelijk een servicebeurt uitgevoerd.
Tja....daar zit je dan hoor ik iedereen zuchten....

Nou..ik niet! Gelukkig heb ik hier nog hele goede machines staan, die me nu uit de nood helpen..
Mijn dappere Janome 300E mag nu weer onder de stofhoes vandaan, en doet zijn best.
Voor het andere naaiwerk mag deze dame aan de gang:
Deze machine is inmiddels al 9 jaar oud....maar in zeer goede staat! Ik heb haar ooit gewonnen bij de bel en win actie van Knipmode.....Ik zal er nooit afstand van doen, gewoon omdat ik er op zo'n bijzondere manier aan gekomen ben. Ook zie ik nu dat ik met mijn Bernina toch enorm verwend ben.
Voorbeeld: ik typ nu dit blogje terwijl de Janome een borduur maakt....de spoel is leeg...maar de machine gaat gewoon door! Pfft, ik zie het net op tijd en kan de machine een stuk terug stellen, volle spoel erin en gaan! Ander voorbeeld: de Bernina heeft geen persvoethevel meer, de voet zakt automatisch als ik '' gas '' geef...bij de Husq is dat niet aan de orde..gevolg: vergeten het voetje te laten zakken....

Maar ach, ik klaag niet hoor.....mijn Bernina is in goede handen, en ondertussen ga ik weer even back in time!

3 opmerkingen:

  1. Ik zie dat je niet snel de overstap naar een oude handnaaimachine zal maken!
    Groetjes, Francis.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. blog schrijven, vriendin bellen en dat allemaal terwijl je masjientje snort!!!.........;)
    laten we hopen dat je Bernina snel weer terug is, bij de baas!!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk zo.n borduurtje maken, ik zie aan het raam dat jij ook spray gebruikt? (LOL) Ik ook

    BeantwoordenVerwijderen