Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



vrijdag 25 oktober 2013

Regiodag en lapjes

Gisteren was in Tiel de jaarlijkse regiodag van afdeling Rivierenland van het Quiltersgilde.
Erg gezellig, met in de ochtend een workshopje. Dit keer een dubbelzijdige hexagon. De 2 lapjes kregen we cadeau toen we aan het eind van de middag weer huiswaarts gingen.
 Ieder jaar is er ook een quiltwinkel, dit keer Fat Quarters uit Culemborg. Ze is nu precies een jaar open...
 Ik kon het niet laten, en heb mijzelf getrakteerd op mooie lapjes. Willeke had pakketjes gemaakt bestaande uit 5 stroken stof van 15x55 cm. Voor mij een uitdaging om eens blokken te maken met kleinere stukjes. Ook zwichtte ik voor een charmpack....altijd leuk.
Tijdens de show and tell kreeg ik direct inspiratie voor mijn lapjes: de Camelotquilt. Daar is een patroon van, maar dat ga ik niet gebruiken. In de quiltsoftware die ik heb, EQ7 en Blockbase, staan genoeg van dit soort cirkelvormige  blokken. Maar voor ik daar aan ga beginnen maak ik eerst wat quilts af.....LOL. De top op de foto is van Ella, zij showde haar Camelot-quilttop.....en gaat hem binnenkort quilten.
Na de lunch werd er door Ans Schipper-Vermeiren een lezing gegeven. Ze is een redelijk bekend quiltster, die al diverse prijzen heeft gewonnen in binnen- en buitenland met haar quilts. Ze had een selectie gemaakt, en gaf daar een boeiend verhaal bij. Ook lichtte ze een tip van de sluier op hoe ze haar quilts ontwerpt, en maakt. We zijn dus weer heel wat wijzer. Klik even op haar naam, en een kort filmpje laat wat quilts zien die wij gisteren hebben bewonderd....

5 opmerkingen:

  1. Lezing van Ans Schipper was prachtig he...............liefs.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke stofjes. Lijkt me een ontzettend leuke dag zo'n regiodag.

    Neeltje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt weer mooie lapjes mee genomen naar huis. Klinkt gezellig de regiodag.
    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. mooie voorraad!!!!!........;)
    Ja, we zijn er weer!!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi ,

    Ik wil je graag vragen of je ook het software pakket bij je Bernina heb gekocht ? ik ben ook naar een nieuwe Bernina aan het kijken maar moet eerst nog het 1 en ander op een rijtje zetten vandaar mijn vraag .

    Ik vind je spijker jasje met " stempel " afdrukjes zo mooi

    BeantwoordenVerwijderen