Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



donderdag 12 januari 2012

Jasjes, je kunt er maar geneog hebben!

Deze linnen lap met een krijtstreepopdruk lag al tijden in de kast te wachten. Ik had het ooit gekocht om er een rok van te maken.....dat was nog in mijn ''dikke'' periode. Maar op één of andere manier kwam het er maar niet van om de rok te maken. En dat is eigenlijk maar goed ook. Want niets is zo vernaderlijk als een mens....dus ineens was daar een andere bestemming voor de lap: een jasje! Ik had dit model al eens gemaakt, maar dat is allang verdwenen in de kledingcontainer omdat die veeeeel te groot was geworden. Dus gistermiddag het patroon overnieuw getekend, dit keer in heel wat centimeters smaller. Het naaiwerk verliep zeer voorspoedig, dus zojuist zijn de zomen gedaan en de knopen aangezet. Ik kan jullie zeggen: de jas zit perfect.

Kant-en-klare kleding koop ik eigenlijk erg weinig. Ik vind het veel te leuk om het zelf te maken, en vaak vind ik de kleding duur. Maar soms is er een buitenkansje...zoals dit jackje van kunstleer. Het was nu voor de halve prijs, en ja...dan wil ik nog weleens een beetje beter kijken. Op de foto is het niet goed te zien, maar er zitten best veel moeilijke details aan. Zoals pipingband tussen de deelnaden in voor-en achterpand, een plooi middenachter, borstzakjes met een paspel.....dus niet ff snelklaar zullen we maar zeggen. Voor de prijs van 22,50 euries mocht het jackje met mij mee...alvast voor het voorjaar! Leuk met een linnen jurkje of op een spijkerbroek....



3 opmerkingen:

  1. Ik kan merken dat je een weekje vrij bent: heeft leuk resultaat!!!
    Leuke kraag/revers zit er op het jasje, apart met de 'ingeknipte' stukken!!
    Kom je een beetje aan je planning toe???
    liefs, Syl
    ps oh ja, wat een buitenkans, dat jackje!!!!
    Super

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat zijn twee leuke jasjes vind ook het krijtstreepje erg leuk van model. En soms kom je zo'n buitenkansje tegen die zo ik ook niet laten lopen. Veel plezier op naar het voorjaar.

    Groetjes Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Inderdaad, jasjes kan je niet genoeg hebben, je krijstreepje is mooi!!
    Kan je vaak en bij elke gelegenheidaan.
    En je witte jackje..nou, voor 22.50 heb je nog maar ampwer een lapje stof als je in de stoffenwinkel gaat tenminste...en je kan het er ook niet voor maken, daar heb je goed aan gedaan om dat alvast mee te nemen, het is zo weer voorjaar :)

    BeantwoordenVerwijderen