Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 16 juni 2014

Nummer vijf!

Ook in jurken zijn er snelle projecten. Zoals de jurk van vandaag.
Afgelopen vrijdag kocht ik een mooie tricot, met vlinders erop. De lap was het laatste stuk van de rol, maar net genoeg voor een jurkje. Wel een jurkje zonder toeters en bellen......kijk maar:
Een simpel model, maar wel met wat details voor de pasvorm. Zo zitten en figuurnaden op bustehoogte, en een lichte taillering in de zijnaden.
Ik heb de jurk gevoerd met een jerseyvoering, dus een klein beetje rek voor het comfort. Voordeel van zo'n voering is dat het wel in de breedte maar niet in de lengte rekt. Zo blijft de hals en armsgaten netjes in model.
Ik heb de hals en armsgaten ook voorzien van een biesje, dat zit prettig en ik vind het mooier afgewerkt.
De naden zijn doorgestikt met de covermachine, kijk maar:
De zoom is ook snel: met de lockmachine een rolzoom gemaakt, en omdat het tricotstof is gaat het een beetje golven. Ik vind dat een leuk effect, lekker zwierig om je benen.
Ook dit is weer een Lutterlohpatroon, uit S229 en het is model 33. Een patroon uit de jaren '90 van de vorige eeuw....maar beslist nog hip genoeg voor 2014!

1 opmerking:

  1. Hij is erg mooi geworden, zo'n stofje doet het zelf al.
    Mooi afgewerkt hoor, doe ik zelf ook met biesjes.
    Zeker nog hip genoeg voor de komende jaren zelfs denk ik dit is een tijdloos model.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen