Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zaterdag 14 juni 2014

Zomerjurkjes...

..je kunt er niet genoeg van hebben! Met dit weer is het iedere dag rokjesdag...
De afgelopen 2 weken ben ik druk geweest met het uitbreiden van mijn jurkjesbestand. Alle modellen komen uit Lutterloh, ik vind het echt zo'n fijn systeem om mee te werken...
De stof van deze jurk is transparant, maar met een bruine voeringstof is het toch netjes geworden. De dubbele volant langs de hals maakt het een zwierige jurk, en ook de rok is schuin van draad geknipt zodat hij mooi valt.
Een jurk van een licht elastische stof, met deelnaden voor en achter. In de linkerdeelnaad is een godet ingezet, een soort punt die een beetje uitwaaiert.

Een heerlijk zomers model van bedrukt linnen. Ook deze jurk is helemaal gevoerd, dan valt het mooier en draagt prettiger.
Deze jurk heb ik al eens gemaakt, maar ik vind het zo'n leuk model dat hij nog een keertje mag. In de panden zitten horizontale deelnaden, die ik extra heb benadrukt met donkerblauw pipingband van satijn. Ook langs de hals en armsgaten zit het pipingband. Het geeft net een beetje sjieke uitstraling aan de jurk. Erg veel werk is het niet, want je stikt het er tussenuit met een speciaal voetje, nr. 35 van Bernina.
Ook deze jurk is gevoerd en het materiaal van de jurk is een bedrukt linnen.
Er zijn dus vier jurken bij, en nummer vijf zal niet lang op zich laten wachten......LOL. Gisteren heb ik wat mooie lappen gekocht bij mijn lappenman op de markt, ze waren nu 7 euro per meter, en in zo'n rechte jurk gaat ongeveer 1,5 meter stof.....ritsen, garen en ander spul heb ik hier genoeg, dus voor een tientje per jurk ben ik klaar!
Laat de zomer maar komen!!!!

10 opmerkingen:

  1. Super mooie jurken. De jurk met gele bloemen vind ik erg mooi! En het is inderdaad rokjes weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met deze leuke jurkjes kom je zeker de zomer wel door!

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjee wat een productie. Maar het zi erg leuke jurkjes geworden. Laat de zomer maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, jij hebt er de vaart in. Mooie jurken en inderdaad iedere dag kun je er wel één aan.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. nou, laat die zon maar blijven schijnen!! Samen met jouw vrolijke jurkjes wordt het echt gezellig buiten!!!
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zo gaat lekker hier, mooie modellen net als de stofjes die je ervoor hebt gebruikt.
    Hier ga je van de zomer erg veel plezier van hebben.
    Ben benieuwd naar nr 5.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen