Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 15 november 2009

Ciel Bleu

Afgelopen week heb ik weer een top van Hilde gequilt. Dit keer een supersize 2 persoonsquilt. Het patroon is eenvoudig, maar door het kleurgebruik, allerlei blauwe stofjes, is het toch een hele sprankelende quilt geworden. Het quilten was nog een hele klus, en er kwam even wat spierkracht bij te pas...
Het quiltwerk is ook simpel gehouden, wat eigenlijk ook uit noodzaak was. Want zo'n grote en dikke quilt haal je niet ''even'' onder je machine door. Nu heeft mijn Aurora absoluut geen moeite met de dikte van de quilt, maar meer met het volume. Een naaimachine heeft nu eenmaal ook een beperking..de ruimte tussen de naald en de motor.

Maar met geduld en een beetje beleid kom je toch nog een heel eind. De quilt heeft de naam Ciel Bleu gekregen, eerlijk gezegd geen idee wat dat betekend.
Hilde, zaterdag zie je hem in het echie.....


2 opmerkingen:

  1. weer prachtig gedaan merci
    ciel bleu betekend blauwe lucht in het frans
    omdat de lucht ook zo vol blauwe verschillende tinten zit, deze naam
    ben eens benieuwd om het zaterdat te zien en jou natuurlijk ook he

    BeantwoordenVerwijderen