Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 17 juli 2012

Koudwatervrees?

Soms hik je tegen iets aan, wat achteraf simpel bleek. Ja, daar heb zelfs ik af en toe last van. Maanden geleden heb ik een patroon gedownload voor een vintage badpak......een Burda patroon. Het badpak was geïnspireerd op de jaren '50 van de vorige eeuw.
En badkleding maken, daar had ik me nog niet aan gewaagd. Ik bleef een beetje aanhikken op het verwerken van het elastiek in de pijpjes.......
Gisteren toch maar eens een testje gedaan met de elastiekvoet op mijn lockmachine.....en wat blijkt??
Het is echt supersimpel........
En simpele dingen gaan doorgaans in sneltreinvaart....dus het badpak is af.
Netjes toch??? De meeste tijd ging zitten in het afpassen....De halterbies loopt langs de armsgaten naar de rug. Je moet de bies met wat spanning aanspelden en vastnaaien. De beenuitsnijding is redelijk behouden, maar ja, het is ook jaren 50 waar we over praten....toen was alles nog netjes bedekt.
De halterbies sluit op de rug, dus het badpak is snel aan..en uit. Nu nog een moment afwachten waar ik het dan kan dragen, in de zon, en dan maar lekker opwarmen en bruin worden!

7 opmerkingen:

  1. die is echt leuk geworden vind ook de stof erg gaaf,leuk die hals bies. Nu de zon nog ff laten schijnen.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die is goed gelukt zeg, leuk de stof en patroon dat je hebt uitgekozen.................gr.Conny

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk stofje heb je voor dit badpak gekozen. Past mooi bij het model.

    Ik hoop dat je het deze zomer nog vaak mag dragen.

    Saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat fijn dat het uiteindelijk meeviel! Mooi badpak geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erg mooi badpak is dit geworden!! mooi retro/vintage

    BeantwoordenVerwijderen
  6. ongeloofelijk; nu kan je je lanceren in het badpak maken.
    ik kocht er onlangs twee voor verlof in hongarije en was bijn a220 euro kwijt, had het beter bij jou besteld smile

    BeantwoordenVerwijderen