Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zondag 1 juli 2012

UFOdag in Hagestein

Gisteren heb ik samen met Vera een heerlijke dag gehad in Hagestein.
Eén van mijn quiltvriendinnen had een UFOdag georganiseerd, en dat was reuze gezellig. UFO's in de quiltwereld hebben niks met buitenaardse verschijningen te maken....nee, UFO staat voor Un Finished Object. Gewoon een top of quilt die nog niet af is. Het was de bedoeling om deze dag te besteden aan het werken van achterstallig quiltwerk, zodat er projecten af komen...een AFFO. En dat betekend: A Finally Finished Object.
Nu liggen er hier in de kast 5 grote quilttops te wachten, maar ik wilde graag met Vera op stap. En een grote quilt..dat kan Vera echt niet aan.
Dus ik zocht iets anders op. En dat werden de blokken voor mijn CivilWarDiaryQuilt.
Op mijn gemak heb ik 4 blokken gemaakt en ook al van een sashing voorzien.
Het blijkt dat kletsen en patchen soms niet samengaan, want ik heb toch een aantal keren het tornmesje moeten gebruiken....Dat krijg je ervan als je niet oplet.
De andere quiltsters hadden ook prachtige dingen meegenomen....losse blokken werden tot prachtige tops aan elkaar gelegd op de grond....en natuurlijk helpen we dan om tot een mooi geheel te komen....
Kortom..een heel geslaagde dag en die krijgt op 29 september een vervolg. Ik hoop dan wel een heel eind verder te zijn met de CWDQ.

2 opmerkingen:

  1. Lekker bezig geweest jij. Ik was met groei&bloei in de achterhoek gister, anders was ik er ook geweest, dus de volgende keer maar weer............gr.Conny.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik kan helemaal niet praten en breien tegelijk...............haha!!
    leuk hoor, dat je zo'n gezellige dag had, misschien ga ik wel mee de volgende keer!!
    op dit moment dat ik dit schrijf.......;;))
    liefs, mij

    BeantwoordenVerwijderen