Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



dinsdag 31 juli 2012

NI rij 3

Misschien een beetje eentonig voor jullie als blogbezoeker, maar de derde rij van de Nearly Insane is ook af.
De foto ziet er een beetje scheef uit, anders kreeg ik alles niet in 1x op de foto. De volgende rij zal dus in 2-en gesplitst worden.
Het is een beetje alsof ik in de quilt gekropen ben, ik heb nu echt goed door hoe de blokken gemaakt worden: gewoon eerst zoveel mogelijk alle stukjes snijden en dan direct aan elkaar naaien. Ik doe dat met een echt klein stiksteekje, want de stukjes zijn ook echt klein. Als er een blok met hele kleine driehoekjes gemaakt moet worden, dan snij ik eerst veirkantjes, stik die diagonaal op elkaar, en knip de helft die teveel is af, dan de 2 driehoekjes openvouwen.....en je hebt een vierkantje in 2 kleuren. Dus kom maar op met die kleine stukjes!
De rijen worden nu echt lang, dus ik denk niet dat het nog een keer lukt om een hele rij in een dag te maken.....Ik moet zeggen dat het wel enorm aanmoedigt om alles direct ook aan elkaar te naaien, met de sashings ertussen.....je ziet het echt vorderen.

5 opmerkingen:

  1. PRACHTIGE kleurtjes!
    Ik maakte er ook eentje, maar o zo anders!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey race-beest..........;).........wat ziet het er vrolijk uit!! Helemaal leuk!
    Af als je weer gaat werken???
    liefs, Syl

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je hebt aardig de vaart er in vind hem wel heel erg leuk worden de kleuren die je gebruikt zijn erg mooi ben benieuwd als ie af is.

    Corina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je gaat weer als een speer! Leuk in die felle kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige kleuren Yvon, 't wordt weer een mooie!

    BeantwoordenVerwijderen