Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



zaterdag 26 september 2009

Een gezellige dag...



Vandaag ben ik met Rob samen naar de ATT van het Quiltersgilde geweest in Alkmaar. En wie kwamen we daar tegen...??

...mijn lieve internetvriendin Sylvia...Ze zat al te wachten in de koffiehoek. Het weerzien was zeer hartelijk. Dus samen een poosje opgelopen om de quilts te bekijken. En daarna zijn we apart verder gegaan, want zij was tenslotte al een poosje op de tentoonstelling anwezig en had al een flink aantal quilts bekeken.

De diversiteit aan quilts was redelijk dit jaar, en zo was er ook de Amazing Technicolor Dreamcoat van Jozef, uit de gelijknamige musical. Eerlijk gezegd had ik gedacht dat de jas groter was...maar hij was schitterend. Ik heb ook wel wat foto's laten maken door Rob [mijn huisfotograaf], maar die foto's mag je niet op internet verspeiden. Ik kan er dus niets van laten zien, want ik houd me aan de regels.

Het kan namelijk tot gevolg hebben dat er op den duur helemaal geen foto's meer gemaakt mogen worden, en dat zou jammer zijn.

Behalve Sylvia kwam ik ook Superkitt nog tegen, de Culemborgse dames heb ik niet gezien :-(.

Na het bekijken van de quilts, nog even een rondje gemaakt langs de ''winkeltjes''. Het was er best druk, dus hier en daar een beetje dringen. Jullie zullen het niet geloven: ik heb NIETS gekocht. Ik had eigenlijk iets leuks voor de Kerst willen maken, een klein pakketje dus. Maar het enige wat ik zag was een klein kerstboompje, maar dat kostte bijna 25 euro, en dat voor een miniquiltje van nog geen 40x40 cm vond ik toch ietsie te gortig.

Maar ach, de regiodag eind oktober komt ook nog...dus wie weet is er daar nog iets leuks te scoren.

Eenmaal buiten besloten Rob en ik door te rijden naar Bergen aan Zee. We hebben even op het strand gelopen. Helaas was het niet echt lekker, er waaide een frisse wind, dus toch een strandtent opgezocht. Daar hebben we lekker gegeten onder het genot van een glas rode wijn.

Inmiddels zijn we weer thuis, en kijken terug op een geslaagde dag!

5 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je naar de tentoonstelling bent geweest.
    Ik kan pas woensdag en kan haast niet wachten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuk setje zijn we, he............;;))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat jammer dat we jullie niet gezien hebben.... maar het was zeker de moeite waard.... helaas kunnen wij niet hetzelfde zeggen als jij.... wij hebben weer veel te veel uitgegeven, dat wordt sparen voor de regiodag.......
    ben je ook nog in de boekwinkel geweest om de hoek, Budgetboek?????

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leuk een bekend gezicht, ik heb Sylvia een paar keer bij een borduurontmoeting gezien. Wat een leuk verslag van een gezellige dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel goed van je dat je niets hebt gekocht. Zelfs geen catalogus? Ik heb zelf ook heel weinig gekocht, maar wel de catalogussen van beide tentoonstellingen (ik ben natuurlijk ook nog naar uit de naad geweest). En een zakje met angelina, want ik vond de kleur zo mooi.

    Je mag trouwens op zich wel foto's plaatsen, mits je "uitdrukkelijke schriftelijke toestemming" hebt van de maakster van de quilt.

    BeantwoordenVerwijderen