Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



maandag 7 september 2009

Niet mijn vriend.....

Om maar met de deur in huis te vallen: met een spin zal ik nooit vriendjes worden. Deze kruisspin heeft echt mazzel, want hij zit buiten. Het is dat ik vanmorgen andere bezigheden had, anders was zijn kunstig in elkaar geweven web ook al foetsie. Tot morgen mag hij er blijven wonen, en dan breek ik eigenhandig zijn pand af. Want dan heb ik ramenzeemdag.
Spinnen: zodra ze 1 poot over de drempel van mijn huis zetten verklaar ik ze de oorlog. Ja, ik weet het...nuttig enzo...maar NIET in mijn huis. Vooral die grote, zwartharige jongens jagen me echt grote schrik aan. En ik heb dan ook altijd de pech dat ze MIJ uitkiezen om voor de voeten te lopen, of op een plek te gaan zitten..direct in het oog springend. Helaas voor de spin: maar hij zal dan morsdood [en meestal ultraplat] mijn huis weer verlaten. Nu vragen jullie je af: waar ben je dan zo bang voor? Gewoon, ze zien er niet uit, rennen keihard...en je weet eigenlijk niet welke richting ze gaan kiezen. Ik denk dat ik spontaan een appelflauwte krijg als er zo'n griezel OP mij zou lopen...Dus ga ik voor zeker, en elimineer het beest. En dan, ik heb al zo'n idee wat Latif ermee zal doen: opeten...en daar moet ik al helemaal niet aan denken, dat er zo'n zwart, achtpotig kriebelbeest in zijn maag zit. Ik geef een spin ook een naam, Harry, en zo heten ze allemaal [da's handig]. Dus als ik tegen Rob en Werner vertel dat er ''een Harry'' is, weten ze genoeg. Rob is wat dat betreft iets heldhaftiger. Die vangt de spin met een glas en een onderzetter, en zet ze buiten in de tuin.
Kruisspin Harry mag tot morgen blijven, en nee, ik zal hem niet pletten, maar in de Hortensia's bij zijn vriendjes hangen....[als ik het durf...]

4 opmerkingen:

  1. zo held!!!
    tip: je neemt een takje van zo'n 50 cm lang, buigt dat rond, als een tennisracket zeg maar.
    uiteinden hou je in je hand.
    daarmee ga je onder het web door, haalt het geheel naar je toe ( op gepaste afstand) en pakt zo het midden, dus inclusief spin.......;)
    van voor naar achter kan ook voor de liefhebber!!
    dan leg je het takje in de hortensia of wat dan ook!
    takje verdwijnt wel in de wind en harry is verhuisd!
    nu nog een adreswijziging............
    groetjes, syl

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, die arme spinnen en ze doen niemand kwaad. Kijk, dat je dit:
    http://margeeths-blog.blogspot.com/2009/08/er-kan-weer-gestemd-worden.html
    niet durft, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, maar om zo nou dood te maken.
    Overigens, als Latif ze opeet, dan zit er geen harig beest met 8 poten in zijn maag, maar een stukgekauwd harig beest met 8 poten, dat ook nog eens heel vlug zal verteren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bij mij heten ze allemaal Jacobus! Kruimeldief doet dan goed werk...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vroeger was ik ook doodsbang voor spinnen, maar sinds mijn jaren in Australiƫ is dat een stuk minder. Daar heb ik kennis gemaakt met dames van 15 cm! Nu zijn de meeste spinnen mijn vriendinnetjes want ze houden de boel vrij van andere nare beestjes. Ik zet ze altijd netjes buiten door ze in een potje te vangen. Buiten mogen ze naar hartelust huisjes bouwen. En kijk 's ochtends vroeg eens naar de kunstwerkes als ze met dauw bedekt zijn. Dat doen wij ze niet na!

    BeantwoordenVerwijderen