Handige Handjes

Welkom op mijn blog! Ik ben Yvonne, en volgens velen erg handig met mijn handen. Denk dan aan patchwork en quilten, borduren met de hand en borduurmachine, kleding en lingerie maken en andere creative uitspattingen.



Bedankt voor je bezoekje, en laat eens een reactie achter bij de blogjes...Groetjes, Yvonne.



donderdag 21 januari 2010

Vrolijk setje

Zoals ik al eerder vertelde, heb ik afgelopen zaterdag flink materiaal ingeslagen om lingeriesetjes te maken. Ik vond in het ''lycrahok'' bij Kantje Boord een prachtige bedrukte lycra. Ik kreeg er direct een voorjaarsgevoel bij. En dan is het zoeken naar een mooi bijpassend kant, schouderband en picotelastiek. De slip met de brede kantrand stond al langer op mijn lijstje om uit te tekenen en te maken. Ik vind het een geslaagd model.
Omdat ik het echt een uitdaging vind om de stof tot op de laatste vierkante centimeter te benutten, is het voor de tweede keer gelukt om 1 BH en 3 [!] slips uit 50 centimeter lycra en 2,5 meter kant te halen. Echt alle stukjes kant worden gebruikt. Ik heb de tweede foto bewust een beetje van de zijkant genomen, zodat de zijcup van de BH goed te zien is. Dit model BH zit heerlijk, omdat de schouderbanden ook gevoerd zijn met padding. Dat zit heerlijk zacht.
In het lingeriealbum staan nog 2 foto's van deze set.

8 opmerkingen:

  1. Wat heb je de lycra mooi verwerkt met dat kantje! Ik heb deze lycra ook nog liggen dus je hebt me op een goed idee gebracht!

    Ik herken het helemaal om de stof tot de laatste cm te willen gebruiken.

    groetjes,
    saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja weer even mooi als altijd natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ziet dat er weer prachtig uit!!
    en dat kleine kantje bij de cup: snoepig!!!!
    weer mooie gedaan, meid, complimenten!!!!!!!!!
    groetjes, syl

    BeantwoordenVerwijderen
  4. 3 slips en 1 bh uit 50 cm?????? APPLAUS, dat is nog eens het maximale uit een stuk stof halen zeg! Mooie setje geworden, plezier met dragen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Complimenten, hele leuk set geworden! Ik herken het puzzelen,probeer ook altijd 3 slips eruit te krijgen en met wat creativiteit lukt het vaak wel.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. inderdaat mooi, wat zal rob weer blij zijn :):):

    BeantwoordenVerwijderen